وکالت طلاق مشروط

وکالت بلاعزل طلاق
وکالت طلاق بدون عزل
اکتبر 1, 2022
نمونه وکالت نامه وکیل دادگستری برای طلاق توافقی‎‎
نمونه وکالت نامه وکیل دادگستری برای طلاق توافقی‎‎
اکتبر 10, 2022
نمایش همه

وکالت طلاق مشروط

وکالت طلاق مشروط

وکالت طلاق مشروط چیست و چگونه انجام میشود؟

شرایط این کار به چه صورت است و آیا میتوان بعد از مدتی آن را عزل کرد؟

برای پاسخ به این سوالات این مقاله را  تا انتها دنبال کنید.

شرایط وکالت طلاق مشروط

این وکالت یکی از شروط ضمن عقد محسوب میشود و با وکالت طلاق بدون عزل متفاوت است. با این وکالت زن میتواند در صورت اثبات 12 بند درج شده در عقدنامه، از همسر خود طلاق بگیرد که پروسه طولانی است.

در نتیجه وکالت طلاق مشروط در عقدنامه برای تمامی زنان در نظر گرفته شده است و لزومی ندارد که زوجه آن را به طور جداگانه از زوج درخواست و دریافت کند.

12 بندی که در عقدنامه ذکر شده است و زوجین هنگام عقد آن را امضاء میکنند، شرایطی است که اگر پیش بیاید و زوجه بتواند وجود آن شرایط را اثبات کند، میتواند طلاق خود را ثبت کند. شرایطی مانند عسر و حرج، عدم دریافت نفقه، اتلای زوج به بیماری صعب العلاج و … که درباره این شرایط در مقاله درخواست طلاق از طرف زن به طور کامل توضیح داده ایم. جهت دسترسی راحت به مقاله و مطالعه آن روی لینک کلیک کنید.

نوع دیگری از وکالت طلاق مشروط به این صورت است که زوج به همسرش وکالت طلاق میدهد اما مثلا در صورتی که زوجه تمام یا بخشی از مهریه خود را ببخشد. یا مثلا زوج به همسرش وکالت طلاق میدهد در صورتی که زن حضانت فرزندان را نخواهد و یا هر شرط دیگری (البته در چارچوب یک سری قوانین مربوط به این کار)

شرایط وکالت طلاق مشروط

وکالت طلاق شرطی بهتر است یا وکالت طلاق بدون عزل؟

در حالت کلی باید بگوییم که وکالت طلاق بدون عزل که به آن وکالت طلاق مطلق نیز میگویند، بهتر است. زیرا آزادی عمل زوجه به مراتب بیشتر است و در عین حال از اختیارات مرد کم نمیشود. درواقع پس از دادن این وکالت به زوجه، حق و اختیارات زوجین برای تصمیم به طلاق مشابه یکدیگر شده. و هردوی آنها اختیار یکسانی برای درخواست طلاق دارند.

اما نوع دوم وکالت طلاق اختیارات زن محدود تر است و فقط در صورت اثبات شرایط درج شده یا در صورت انجام شرطی که زوج تعیین میکند میتواند طلاق را ثبت کند. که این کار پروسه ای سخت و طولانی مدت برای زن خواهد داشت.

در نهایت شما باید بتوانید با توجه به شرایط و سبک زندگی و شناختی که از خودتان یا همسرتان دارید، بهترین و مناسب ترین وکالت طلاق را در عقدنامه خود ذکر کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره وکالت طلاق توافقی، مهریه در طلاق توافقی، طلاق توافقی در کرج و … روی لینک ها کلیک کنید. و مقالات را مطالعه کنید.

جهت راهنمایی و مشاوره بیشتر میتوانید با خانم وکیل نسرین جعفری که در این زمینه بسیار با تجربه هستند تماس بگیرید. و از دانش غنی ایشان بهره مند شوید.

09126392845
02636517617

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

09126392845