وکالت طلاق بدون عزل

طلاق فوری
سپتامبر 13, 2022
وکالت طلاق مشروط
وکالت طلاق مشروط
اکتبر 6, 2022
نمایش همه

وکالت طلاق بدون عزل

وکالت بلاعزل طلاق

وکالت طلاق بدون عزل چیست و شامل چه کسی میشود؟

شرایط داشتن این نوع وکالت چیست؟

آیا فقط هنگام عقد میتوان این وکالت را به همسر داد یا پس از گذشت زمان از تنظیم عقدنامه میتوان این کار را انجام داد؟

آیا راهی برای پس گرفتن این وکالت و یا باطل نمودن آن وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوالات این مقاله در سایت نسرین جعفری را تا انتها دنبال کنید.

شرایط وکالت طلاق بدون عزل

این وکالت، از طرف مرد به همسر او داده میشود. همانطور که میدانید طبق قوانین ایران، ثبت درخواست طلاق فقط توسط مرد امکان پذیر است. مگر در شرایط خاصی که آنها را به طور کامل در مقاله درخواست طلاق از طرف زن توضیح داده ایم. حالا اگر این وکالت به زن داده شود، زن میتواند بدون حضور مرد و بدون شرایط خاصی، (مشابه شرایط درخواست طلاق از طرف مرد) طلاق بگیرد و از همسر خود جدا شود. لازم به ذکر است که در این شرایط، هیچ نیازی به حضور فیزیکی مرد در دفتر طلاق یا دادگستری نیست و همه چیز در اختیار زن است.

این وکالت باید در دفتر ثبت اسناد رسمی، در عقدنامه ثبت شود و مهر معتبر داشته باشد. تا در صورت لزوم، زن بتواند از این حق خود استفاده کند. برای ثبت این وکالت حضور مرد و رضایت او الزامی است. این وکالت را هم میتوان در لحظه تنظیم عقدنامه و قبل از جاری شدن خطبه عقد به زن داد، و هم میتوان پس از گذشت هر مدتی، با موافقت مرد، این وکالت به همسر او اعطا شود.

در نظر داشته باشید که با دادن وکالت طلاق بدون عزل به زن، این حق از مرد گرفته نمیشود و پس از این وکالت، هر دو طرف ازدواج، حق برابر برای طلاق خواهند داشت.

ابطال وکالت بلاعزل

ابطال وکالت طلاق

ابطال وکالت طلاق کمی سخت است. خصوصا اگر هنگام ثبت وکالت، بلا عزل بودن آن نیز ثبت شود و هیچ شرایطی برای محدود کردن حق ذکر نشده باشد. اما یکی از رایج ترین راه ها برای ابطال این حق اینگونه است. که مرد وکیلی اخذ میکند که او نیز وکالت طلاق ایشان را داشته باشد.

در این صورت برای ثبت طلاق، باید آن وکیل و همسر مرد به توافق برسند و نمی توانند بدون اطلاع و بدون توافق یکدیگر برای طلاق اقدام کنند. در این صورت موکل اصلی آن وکیل، مرد خواهد بود. و تا ایشان رضایت خود برای طلاق را اظهار نکنند، زن نمیتواند به تنهایی برای ثبت و درخواست طلاق اقدام کند.

به هرحال توصیه میشود اگر بعد از این وکالت، میخواهید آن را باطل کنید. بهتر است این حق که جزو شروط ضمن عقد محسوب میشود را در عقدنامه ذکر نکنید و از به وجود آمدن بقیه دردسر ها جلوگیری کنید.

اخذ وکیلی با تجربه و بامهارت در این حوزه، میتواند کمک شایانی به روند سریع تر پرونده و کاهش هزینه ها بکند. خانم وکیل نسرین جعفری که در وکالت طلاق توافقی و دیگر موضوعات از اطلاعات مفیدی برخوردار هستند، میتوانند کمک بزرگی برای تصمیم گیری صحیح شما باشند. در سایت ایشان می توانید درباره طلاق توافقی در آمریکا، بخشنامه جدید طلاق توافقی، پشیمانی از طلاق توافقی و… مقالاتی را مطالعه کنید. جهت دسترسی ساده به مقالات روی لینک ها کلیک کنید.

جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر میتوانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سیزده =

09126392845