وکیل کلاهبرداری ملکی

اثبات مالکیت در فروش مال غیر
اثبات مالکیت در فروش مال غیر
آگوست 30, 2023
نمایش همه

وکیل کلاهبرداری ملکی

وکیل کلاهبرداری ملکی

وکیل کلاهبرداری ملکی در کرج

وکیل کلاهبرداری ملکی در کرج از جمله پرتقاضاترین خدمات حقوقی در این شهر محسوب می‌شود. جرایم کلاهبرداری شامل جرایم بر علیه اموال و مالکیت هستند. در این میان یکی از مهم‌‎ترین اموال از نظر ارزش و قیمت ملک محسوب می‌شود. پس از وقوع کلاهبرداری قربانیان با این سوال مواجه می‌شوند که برای اثبات کلاهبرداری چه کاری باید انجام دهند.

در چنین مواردی ممکن است یک ملک چند نفر فروخته شده باشد و یا یک ملک شراکتی بدون رضایت سایر شرکا به فروش برسد. هم‌چنین ممکن است مالک تحت تاثیر فریب و کلاهبرداری مجرمین، ناآگاهانه و با اختیار خود ملکش را تسلیم و تقدیم کلاهبرداران ‌کند. در هر صورت کلاهبرداران ملکی با فریب و تقلب مالک ملک یا سرمایه قربانیان می‌شوند. در نهایت اثبات جرم کلاهبرداری توسط قربانیان به سادگی ممکن نیست. بنابراین به دانش و تجربه حقوقی وکیل کلاهبرداری ملکی در کرج یا سایر شهرها نیاز خواهید داشت.

برای اطلاع از قیمت با کارشناسان سایت نسرین جعفری تماس بگیرید. 09126392845-02636517617

منظور از کلاهبردار و کلاهبرداری چیست؟

پیش از توضیح در مورد وکیل کلاهبرداری ملکی در کرج بهتر است در مورد کلاهبردار و تعریف کلاهبرداری توضیحاتی را با هم مرور کنیم. تعریف کلاهبرداری مطابق با قانون شامل مصادیق آن است. بنابراین باید از ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری اطلاع داشته باشید. مطابق با این قانون  هر شخصی که با روش حیله و تقلب افراد را به وجود شرکت‌ها یا موسسات موهوم فریب دهد، کلاهبردار محسوب می‌شود. این مورد به طور کلی شامل فریب به داشتن اموال و اختیارات واهی نیز هست.

مصادیق دیگر این جرم شامل امیدوار کردن دیگران بر اساس فریب به امور غیر واقعی و ترساندن از حوادث و رویدادهای غیر واقعی است. به علاوه استفاده از اسم و یا عنوان مجعول یا استفاده از هرگونه وسایل تقلبی دیگر از افراد هم کلاهبرداری محسوب می‌شود. البته در صورتی که برای برای گرفتن فریبکارانه وجوه، اموال، اسناد و امثال آن باشد. می‌توان گفت به طور کلی هر روش فریبکارانه‌ای که با استفاده از آن مال دیگری برده شود، کلاهبرداری به حساب می‌آید. در مورد کلاهبرداری ملکی مال برده شده ملک است و می‌تواند همه‌ی روش‌های کلاهبرداری را شامل شود.

فرد کلاهبردار در صورت محکوم شدن باید اصل مال را به صاحبش برگرداند یا در اصطلاح رد مال کند. هم‌چنین جزای کلاهبرداری علاوه بر جریمه نقدی معادل با مال کلاهبرداری شده، حبس از 1 تا 7 سال است.

کلاهبرداری ملکی چیست؟

کلاهبرداری ملکی همان‌طور که توضیخ دادیم، شامل فریب دادن افراد در زمان خرید و فروش ملک است. این نوع کلاهبرداری با استفاده از فریب و روش‌‌های نامشروع رخ می‌دهد. این روش‌ها جعل سند مالکیت، جعل مدارک ملک یا مدارک مالکان، فریب در قیمت یا انجام معاملات غیرقانونی را شامل می‌شوند. برای جلوگیری از قربانی شدن در این نوع کلاهبرداری، لازم است معاملات ملکی را تحت نظارت و همکاری وکیل کلاهبرداری ملکی در کرج به عنوان مشاور حقوقی انجام دهید.

انواع دعاوی ملکی

انواع دعاوی که به وکیل کلاهبرداری ملکی در کرج نیاز دارند، شامل موارد زیر است:

  1. دعاوی حقوقی کلاهبرداری ملکی

به طور کلی دعاوی کلاهبرداری ملکی جزو دعاوی کیفری محسوب می‌شود. ولی در برخی موارد کلاهبرداران عملیات فریب و تنظیم قرارداد ملک را به گونه‌ای پیش می‌برند که برای شکایت فقط دعوی حقوقی قابل طرح است. به همین دلیل با کمک وکیل کلاهبرداری ملکی در کرج، قرارداد مورد نظر خود را تنظیم کنید تا از فریب و کلاهبرداری جلوگیری شود.

  1. دعاوی کیفری کلاهبرداری ملکی

همان‌طور که گفیم، به طور کلی کلاهبرداری ملکی نوعی دعوای کیفری است. از نمونه‌های متداول این جرایم فروش مال به چند نفر، استفاده از سند جعلی و غیره است. در این موارد بهترین راهکار برای اثبات جرم کلاهبردار و احقاق حق قربانی استفاده از مشاوره وکیل کلاهبرداری ملکی است.

  1. دعاوی ثبتی کلاهبرداری ملکی

دعاوی ثبتی در زمینه کلاهبرداری ملکی مربوط به دعاوی است که مرتبط با ثبت اسناد ملک باشد. به طور کلی ثبت اسناد در دفتر اسناد رسمی انجام و سند در آن منتقل خواهد شد. در صورت بروز اختلاف میان طرفین در این زمان برای حل مشکل باید دعاوی ثبتی مطرح شود. در زمینه دعاوی ثبتی وکیل کلاهبرداری ملکی در کرج می‌تواند به شما در جلوگیری از وقوع فریب و قربانی کلاهبرداری شدن کمک موثری کند. این موارد شامل اجرای ثبت، باطل شدن سند رسمی، افراز ملک و غیره خواهد بود. هم‌چنین در صورت بروز کلاهبرداری باید برای احقاق حق خود از وکیل متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

مصادیق کلاهبرداری ملکی

مصادیق کلاهبرداری ملکی که نیاز به وکیل کلاهبرداری ملکی در کرج دارند، شامل موارد زیر است:

  • استفاده از دفتر املاک جعلی برای کلاهبرداری

در این نوع کلاهبرداری با یک مشاور املاک جعلی و کلاهبردار روبرو هستیم. چنین شخصی با وجود نداشتن مجوز برای فعالیت‌های مشاوره املاک، علاوه بر معرفی خریدار، اقدام به تنظیم قرارداد هم می‌کند. چنین کلاهبردارانی معمولاً ملک را به کم‌تر از قیمت واقعی قیمت‌گذاری می‌کنند. سپس با استفاده از سند فروشنده آن را به چندین نفر فروخته و با برداشتن پول‌ها متواری می‌شوند.

برای جلوگیری از قربانی شدن در چنین کلاهبرداری‌هایی باید مجوزهای لازم شامل مجوز شغلی و پروانه ثبت و بهره برداری دفاتر املاک را بررسی کنید.

  • استفاده از اسناد جعلی برای کلاهبرداری ملکی

برخی کلاهبرداران برای کلاهبرداری ملکی از اسناد جعلی استفاده می‌کنند. این نوع کلاهبرداری که بیش‌تر در قراردادهای قولنامه رخ می‌دهد، بیشتر به دلیل عدم توجه به کد رهگیری است. هم‌چنین ممکن است سند ملک جعلی باشد. بنابراین پس از امضای قرارداد در واقع ملک به خریدار تعلق نگرفته است و به دلیل مشکلات قانونی خریدار از مالکیت ملک محروم می‌شود. در این صورت ثابت کردن پرداخت پول برای خرید ملک و پس گرفتن آن بدون کمک گرفتن از وکیل کلاهبرداری ملکی در کرج بسیار دشوار است.

بنابراین لازم است در زمان خرید یا فروش ملک حتما وضعیت سند را بررسی کنید. در این مورد وکیل کلاهبرداری ملکی در کرج می‌تواند کمک موثری به شما کند. لازم است مشخصات سند را با مشخصات ملک مطابقت دهید. هویت مالک یا مالکان را بررسی کنید. در شرح مبایعه نامه مشخصات و شرایط طرفین، روش‌های پرداخت شامل واریز نقدی یا چک و غیره باید به صورت کتبی مشخص شود.

  • جعل در مدارک با هدف کلاهبرداری ملکی

در این نوع کلاهبرداری جدا از سند، سایر مدارک ارائه شده به خریدار، تقلبی هستند. از جمله این مدارک می‌توان به مدارک شناسایی مالک یا مالکین، گزارش بازدید فنی یا پایان کار ملک اشاره کرد.

در این دو مورد لازم است در مورد سند ملک و مالکان استعلام‌های لازم را از دفاتر ثبت اسناد رسمی اخذ کنید. حتی می‌توانید تاریخچه و وضعیت‌ ملک را از نظر مالکان قبلی با توجه سند مورد بررسی قرار دهید.

  • خرید و فروش ملک بدون بازدید با کلاهبرداری

در بسیاری از موارد مشاورین املاک یا مالکین امکان بازدید مالک را در اختیار خریدار قرار نمی‌دهند. معمولاً این کار با با بهانه عدم اجازه بازدید از سمت مستاجر و غیره انجام می‌شود. در این صورت پس از امضای قرارداد و با تحویل ملک، خریدار با مشکلاتی از جمله کسری امکانات و نواقص مواجه می‌شود.

بنابراین لازم است قبل از خرید ملک را به صورت کامل مورد بازدید قرار دهید. حتی بازدیدهای فنی و ساختمانی توسط کارشناسان معماری برای جلوگیری از بروز مشکلات در آینده توصیه شده است.

  • غیرقانونی بودن معامله ملکی

در این نوع کلاهبرداری، معامله به صورتی انجام می‌شود که از نظر قوانین و مقررات، خلاف قوانین است. به عنوان مثال غیر قانونی بودن معامله می‌توان به فروش ملکی که چند مالک دارد توسط یک نفر اشاره کرد. هم‌چنین فروش ملک توقیف شده یا فروش ملکی که به هر دلیل مورد اعتراض قانونی است، از جمله مصادیق غیر قانونی بودن معامله است.

بهترین روش برای جلوگیری از به دام افتادن در چنین کلاهبرداری استفاده از مشاوره حقوقی وکیل کلاهبرداری ملکی است.

بهترین وکیل کلاهبرداری ملکی در کرج چه ویژگی‌هایی دارد؟

افراد ساکن کرج در صورت مواجهه با کلاهبرداری و اقدام برای طرح شکایت به دنبال بهترین وکیل کلاهبرداری ملکی در کرج هستند. چنین شخصی باید علاوه بر دانش حقوقی در پرونده های قضایی مرتبط با دعاوی کلاهبرداری ملکی دارای تخصص و تجربه باشد.

بهترین وکیل کلاهبرداری ملکی باید علاوه بر دانش و تجربه در این زمینه تسلط بالایی بر امور حقوقی مرتبط با این نوع دعاوی داشته باشد. آشنایی با مصادیق و نمونه‌های چنین کلاهبرداری‌هایی می‌تواند تاثیر زیادی در موفقیت در دادگاه توسط وکیل داشته باشد. لازم است دفاعیه به صورت کامل و رعایت همه‌ی قوانین تقدیم دادگاه شود.

برای شناسایی بهترین وکیل کلاهبرداری ملکی در کرج باید به رزومه و سابقه وکلا توجه کنید. برای این منظور پرس و جو از مراجعین و موکلین وکلا می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. دقت در کار، صداقت و پیگیری برای احقاق حقوق موکلین را می‌توانید از این موکلین جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − پنج =

09126392845