وکالت طلاق غیابی

نمونه وکالت نامه وکیل دادگستری برای طلاق توافقی‎‎
نمونه وکالت نامه وکیل دادگستری برای طلاق توافقی‎‎
اکتبر 10, 2022
رجوع بعد از طلاق توافقی
رجوع بعد از طلاق توافقی
اکتبر 17, 2022
نمایش همه

وکالت طلاق غیابی

طلاق غیابی

وکالت طلاق غیابی چیست و چه شرایطی دارد؟

منظور از این کار چیست و آیا مراحل انجام این کار از طرف زوج یا زوجه متفاوت است؟

برای پاسخ به این سوالات این مقاله در سایت نسرین جعفری را تا انتها مطالعه کنید.

شرایط وکالت طلاق غیابی

طلاق غیابی به این صورت انجام میشود که یکی از زوجین تصمیم به طلاق میگیرد. اگر ایشان مرد باشند و حق تمام و کمال طلاق در اختیار ایشان باشد، میتواند با طی کردن مراحل طلاق، طلاق را ثبت کند و در هیچ یک از مراحل نیازی به حضور زوجه نیست. درباره مسائل مربوط به زن مانند مهریه و نفقه معوقه نیز بدون حضور ایشان و توسط قاضی تصمیم گیری خواهد شد.

برای مثال اگر قبلا مهریه توسط زن مطالبه و دریافت شده باشد که طلاق بدون مشکل انجام خواهد شد. اما در صورتی که مهریه عند المطالبه باشد ولی زن در جلسه دادگاه حضور نداشته باشد که آن را مطالبه کند، تا 20 روز پس از جلسه دادگاه و مطلع شدن زوجه در طلاق، میتواند درخواست تصمیم گیری مجدد قاضی کند و سپس مطالبه مهریه خود را انجام دهد.

 

وکالت طلاق غیابی

اما در صورتی که درخواست طلاق از طرف زن باشد، فقط و فقط در صورت داشتن وکالت طلاق بدون عزل میتواند درخواست طلاق غیابی کند. درصورتی که زوج این وکالت را داشته باشد و مرد آن را ابطال نکرده باشد، این پروسه برای زن نیز کاملا مشابه زوج خواهد بود.

یکی دیگر از شرایط طلاق غیابی که توسط زوجه درخواست میشود در صورتی است که مرد برای 4 سال مفقود باشد و در زندگی زوجه نقشی نداشته باشد.

اگر مرد برای مدت 6 ماه منزل خود را ترک کرده باشد نیز همسرش میتواند درخواست طلاق غیابی کند.

درصورت نیاز به راهنمایی و کسب اطلاعات و جزییات بیشتر درباره طلاق غیابی، انواع و شرایط آن میتوانید با خانم نسرین جعفری که وکیلی بامهارت در این زمینه هستند تماس بگیرید و با ایشان مشورت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره عده طلاق توافقی، وکالت طلاق بدون عزل، وکالت طلاق مشروط و سایر مقالات روی لینک ها کلیک کنید و مقالات را مطالعه کنید.

09126392845
02636517617

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

09126392845