چند درصد مهریه به وکیل تعلق می گیرد؟

حق زارعانه
حق زارعانه
ژانویه 12, 2023
چند درصد مهریه به دولت تعلق می گیرد؟
چند درصد مهریه به دولت تعلق می گیرد؟
مارس 3, 2023
نمایش همه

چند درصد مهریه به وکیل تعلق می گیرد؟

چند درصد مهریه به وکیل تعلق می گیرد؟

یکی از مواردی که موکلین پرونده‌های دریافت مهریه با آن مواجه هستند، میزان حق الوکاله و دستمزد وکیل مهریه است. به طور کلی میزان حق الوکاله تعلق گرفته به وکیل مهریه به توافق طرفین بستگی دارد. ولی این میزان در عرف وکلا نیز تعیین شده که معمولا برابر با ده درصد از مهریه وصول شده می‌باشد.

برای اطلاع از قیمت خدمات و یا وکالت مطالبه مهریه،وکالت مطالبه نفقه،وکالت مطالبه طلاق توافقی با کارشناسان سایت نسرین جعفری تماس بگیرید.09126392845-02636517617

درصد مهریه تعلق گرفته به وکیل چگونه تعیین می‌شود؟

به طور کلی سپردن پرونده‌های مطالبه مهریه به عنوان یک دعوی مالی به وکیل، نیازمند انعقاد یک قرارداد است که طی آن حدود اختیارات داده شده به وکیل، شرط وظایف او برای پیگیری و سایر موارد مرتبط مشخص شود. در مورد حق الزحمه وکیل یا حق الوکاله نیز لازم است به این نکته اشاره شود که در دعاوی مالی این هزینه برحسب تعرفه مشخص شده تعیین و اعلام می‌شود. در مورد مهریه به عنوان یک دعوی مالی نیز میزان این مبلغ حداقل برابر با پنج میلیون ریال و حداکثر دویست میلیون ریال است. ولی این امکان نیز وجود دارد که این میزان برحسب تراضی و توافق انجام شده میان طرفین افزایش پیدا کند یا بر مبنای درصد حق الوکاله و مطابق با میزان بهای مورد مطالبه برای مهریه تعیین ‌شود. چنین امری از نظر قانونی منعی ندارد و صرفا رضایت زوجه به عنوان موکل پرونده کفایت می‌کند.

یکی از دیگر از نکاتی که لازم است در مورد پرداخت حق الوکاله به وکیل مهریه به آن اشاره کنیم، در مورد  مدت زمان پرداخت حق الوکاله می‌باشد. این مورد هم بستگی زیادی به توافق طرفین دارد. ولی به طور کلی  وکلا قسمتی از حق الوکاله خود را به عنوان پیش پرداخت دریافت می‌کنند و میزان باقی مانده پس از وصول مهریه توسط زوجه با توجه به میزان عرف و یا تراضی بین طرفین توسط وکیل از موکل دریافت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 4 =

09126392845