پشیمانی زوجه از طلاق توافقی

مضرات طلاق توافقی
مضرات طلاق توافقی
آگوست 20, 2022
طلاق توافقی در کانادا
طلاق توافقی در کانادا
آگوست 28, 2022
نمایش همه

پشیمانی زوجه از طلاق توافقی

پشیمانی زوجه از طلاق توافقی

اگر بعد از طلاق پشیمان شویم باید چکار کنیم؟ آیا راه حلی برای اینکه بعد از طلاق پشیمان نشویم وجود دارد؟ دلایل پشیمانی زوجه از طلاق توافقی چیست؟ آیا این پشیمانی برای همه زوج ها رخ میدهد؟

برای پاسخ به این سوالات این مقاله در سایت نسرین جعفری را تا انتها دنبال کنید.

دلایل پشیمانی پس از طلاق توافقی چیست؟

قبل از پرداختن به این موضوع، لازم است ذکر کنیم که این حس برای حدود نود درصد زوج ها پس از طلاق توافقی پیش می آید. یکی از مهم ترین دلایل این حس این است که پروسه طلاق توافقی نسبت به بقیه انواع طلاق ها با سرعت بیشتری طی میشود و از طرفی اجباری نبودن حضور زوجین در جلسات دادگاه، باعث میشود که طرفین فرصتی دوباره برای ملاقات یکدیگر و تصمیم دوباره نداشته باشند.

دلیل دیگر حس پشیمانی بعد از این کار که برای همه رخ نمیدهد، دیدن شرایط زندگی فرزندان پس از این واقعه است. از آنجایی که همه زوج ها فرزند ندارند، این مورد فقط برای بخشی از زوج ها پیش می آید. آنها بعد از طلاق شرایط زندگی فرزندان خود را طوری می بینند که ارتباطشان با یکی از والد ها کم شده و یا حتی قطع شده است. این اتفاق باعث ناراحتی روحی و روانی فرزندان شده و ممکن است والد آنها از تصمیم برای طلاق توافقی پشیمان شوند.

دلایل پشیمانی پس از طلاق توافقی چیست

 

شرایط زندگی برای افراد بعد از طلاق متفاوت میشود. این شرایط برای خانم ها سخت تر بوده و ممکن است به دلیل فشار روحی از طرف جامعه و یا مردم نیز، زوجه را از این تصمیم خود پشیمان کند. هرچند این فرهنگ باید کم کم در جامعه شکل بگیرد که فردی که طلاق گرفته (چه زن و چه مرد)، تحت فشار زیادی از همین مسئله است. و اذیت و آزار افراد پس از طلاق و یادآوری این واقعه برای آنها، باعث ایجاد حس بد و فشار مضاعف روی آنان خواهد شد.

احساس تنهایی بعد از طلاق نیز میتواند دلیل پشیمانی افراد باشد.

آیا اعلام پشیمانی از طلاق فایده ای دارد؟

پاسخ این سوال به این مسئله مربوط میشود که شما کی پشیمانی خود را ابراز میکنید.

اگر در مرحله آخر و فقط قبل از جاری شدن صیغه طلاق، پشیمانی خود را اعلام کنید، به احتمال زیاد طلاق انجام نمیشود تا زمانی که زوجه دوباره اعلام رضایت کند.

آیا اعلام پشیمانی از طلاق فایده ای دارد

اگر قبل از صدور رای نیز از تصمیم خود منصرف شوید، میتوانید به دادگاه اعلام کنید. در این صورت طلاق توافقی دیگر انجام نخواهد شد. البته در این صورت ممکن است مرد از روش دیگری برای ادامه طلاق استفاده کند که باید این مورد را نیز در نظر گرفت.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با وکیل نسرین جعفری تماس بگیرید. ایشان تجربه های زیادی در این موارد و همچنین مطالبه مهریه و مطالبه نفقه دارند که میتواند برای شما بسیار کمک کننده باشد.

09126392845
02636517617

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

09126392845