نمونه وکالت مطالبه مهریه

نحوه مطالبه نفقه
نحوه مطالبه نفقه توسط زوجه
نوامبر 20, 2022
مطالبه نفقه فرزند
مطالبه نفقه فرزند
دسامبر 11, 2022
نمایش همه

نمونه وکالت مطالبه مهریه

نمونه وکالت مطالبه مهریه

صفر تا صد وکالتنامه مهریه| نمونه وکالت مطالبه مهریه

مهر در معنای مترادف و هم وزن خود به معنای صداق یا همان «راستی و درستی» است که نشان از صداقت زوج (مرد) نسبت به زوجه (زن) است. در صورتی که زوج از پرداخت مهریه به زوجه امتناع ورزد، زوجه با اختیاراتی که قانون برای آن مشخص نموده می‌تواند آن را از طریق اداره ثبت یا دادگاه به اجرا بگذارد. در این صورت اگر روند درخواست به مراجع صالح قضایی معرفی شود می‌توان برای حل و فصل آن به یک وکیل آگاه مراجعه نمود. در همین خصوص قصد داریم در ادامه، نمونه وکالت مطالبه مهریه برای زوجه را در اختیار شما قرار دهیم.

برای اطلاع از قیمت مشاوره و یا درخواست مشاوره با کارشناسان سایت نسرین جعفری تماس بگیرید.

09126392845-02636517617

نمونه متن وکالتنامه مطالبه مهریه

در ادامه، یک متن به منظور آغاز فرآیند اخذ وکیل و حدود اختیارات آن برای شما خواننده گرامی قرار داده شده است.

متن (موضوع) وکالت

موکل: خانم ….

وکیل: آقا/خانم ….

مراجعه وکیل به اداره اجرای ثبت یکی از دفاتر رسمی ثبت ازدواج و درخواست صدور صداق (اجرائیه مهریه) موکل و وصول مهریه. اجرای درخواست تامین و بازداشت حقوق و مزایای زوج و همچنین سایر اموال منقول یا غیر منقول نامبرده از هر راه قانونی حتی نزد اشخاص ثالث، ثبت درخواست اجرای کلیه عملیات لازم شامل مزایده یا حراج اموال مورد بازداشت، شرکت و حضور موثر در جلسات مزایده و اختیار حراج و قبول احتمالی مال مورد مزایده، همینطور حراج و دریافت وجوه سپرده شده حتی در قالب چک‌های صادر شده با برخورداری از حق مراجعه به بانک محکوم علیه، وصول چک و دریافت تمام وجوه ناشی از آن از بانک مربوطه و در صورتی که سند انتقال اجرایی صادر شود اخذ آن سند به نام موکل و امضاء آن، وصول اسناد یا هرگونه اوراق مالکیت یا المثنی آن‌ها با حق هر نوع امضاء برای انجام تشریفات مربوطه و دریافت تمام هزینه‌های قانونی و در صورتی که وصول مهریه به پایان رسید، ختم رسیدگی به پرونده اجرایی مزبور را اعلام نماید. همچنین برخوردار از حق مراجعه به تمامی ادارات دولتی و نهادهای وابسته به شهرداری، پلیس راهور، دادگاه و تمام مراجع قضایی و بانک‌ها و ادارات اسناد و املاک و دریافت یا تهیه اوراق، اسناد و مدارک اصل یا رونوشت. (طرح دعوی و دفاع از حقوق موکل در محاکم قضایی مطابق ماده 35 قانون آیین دادرسی مدنی)

حدود اختیارات| نمونه وکالت مطالبه مهریه

در خلال تنظیم متن وکالتنامه مطابق متن بالا لازم است حتما بند زیر تحت عنوان (حدود اختیارات) به پایین وکالتنامه پیوست گردد:

«وکلاء در خصوص انجام امورات مرتبط با مورد وکالت اختیار تام داشته چنانچه هرگونه امضاء و اقدامی مطابق موارد نامبرده فوق صورت پذیرد به منزله امضاء و اقدام موکل بوده و تماما از درجه اعتبار قانونی لازم و کافی برخوردار است به طوری که در هیچ مورد نیاز اجازه ثانوی موکل یا حضور آن نباشد. وکلاء از حق توکیل غیرولو کرارا برخوردار هستند.»

کلام آخر

قبل از حضور در مراجع قضایی و طرح هرگونه دعاوی حقوقی که دادخواهی و اجرائیه صداق را نیز در بر می‌گیرد، توصیه می‌شود در این خصوص ابتدا با یک وکیل خبره و آگاه مشورت نمایید.

وکیل مهریه برای شما معمولا چه کاری انجام می‌دهد؟

  1. امکان اخذ مشاوره به صورت آنلاین یا حضوری
  2. ممنوع الخروج کردن زوج از طریق اقدامات قانونی
  3. امکان به مزایده گذاشتن املاک مرد در صورت تمایل زوجه
  4. تنظیم وکالت نامه و ثبت دادخواست از طریق سامانه ثنا
  5. مراجعه وکیل در اجرای ثبت
  6. ارائه گزارشات پرونده به موکل در تمامی مراحل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − شش =

09126392845