درخواست طلاق از طرف زن

عده طلاق توافقی
عده طلاق توافقی
سپتامبر 6, 2022
طلاق فوری
سپتامبر 13, 2022
نمایش همه

درخواست طلاق از طرف زن

درخواست طلاق از طرف زن

درخواست طلاق از طرف زن امکان پذیر است؟  آیا اگر مرد موافق طلاق نباشد هم زن میتواند طلاق بگیرد و جدا شود؟

چه راه هایی برای درخواست طلاق توسط زن وجود دارد و کدام یک از آنها زودتر به نتیجه میرسد؟

برای پاسخ به این سوالات و کسب اطلاعات درباره ثبت درخواست طلاق توسط زن این مقاله در سایت نسرین جعفری مطالعه کنید.

درخواست طلاق از طرف زن چگونه است؟

در اولین قدم این نکته را در نظر داشته باشید که طلاق توافقی بهترین راه برای جدایی است. هم مدت زمان کوتاهی طول میکشد و هم بحث و دلخوری کمتری بین طرفین پیش می آید. اما اگر شما موفق به راضی کردن همسر خود برای طلاق توافقی نشدید، در این مقاله راه های دیگری برای درخواست طلاق به شما پیشنهاد میکنیم.

در نظر داشته باشید که اخذ وکیل ماهر و با تجربه در این راه میتواند کمک شایانی به شما در طی این مسیر بکند.

اگر در عقدنامه وکالت بلاعزل طلاق به زن داده شده باشد، زن بدون دلیل موجه و اثبات مشکلات میتواند با عنوان شروط ضمن عقد درخواست طلاق دهد.

در صورت عدم بهره مندی زن از وکالت حق طلاق، اولین و ساده ترین مسیر این کار، این است که بتوانید در دادگاه اثبات کنید که همسر شما به شما نفقه پرداخت نمیکند. امتناع مرد از پرداخت نفقه به همسر خود دلیل محکمی برای درخواست طلاق توسط زن است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مطالبه نفقه روی لینک کلیک کنید.

یکی از راه های رایج دیگر برای درخواست طلاق از طرف زن، اثبات عسر و حرج خود است. برخی از مواردی که شامل این مورد هستند عبارت است از :

عسر و حرج زن

  • محکومیت مرد به حبس بیشتر از پنج سال (این حکم باید قطعی صادر شده باشد)
  • ضرب و شتم زن توسط مرد یا به زبانی دیگر زندگی سخت و پرمشقت زن
  • ابتلای مرد به بیماری صعب العلاج (بیماری هایی که قابل درمان نیستند و یا درمان آنها بسیار پیچیده، زمان گیر و هزینه بر است. تشخیص بیماری هایی که بتوان به خاطر آنها درخواست طلاق داد نیز بر عهده دادگاه و قاضی است)
  • اعتیاد مرد به مواد مخدر نیز یکی از راه های ثبت طلاق بخاطر عسر و حرج زن است.
  • اگر مرد خانه و زندگی خود را ترک کرده باشد دلیل عسر و حرج محسوب میشود.

روش های ثبت طلاق توسط زن

دقت داشته باشید که لازم است شما تمامی این موارد را برای دادگاه اثبات کنید. موارد دیگری نیز وجود دارد که باعث عسر و حرج زوجه میشود و تشخیص آن ها با دادگاه است.

اگر مرد به مدت بیشتر از 4 سال بدون دلیل غایب باشد و خانواده وی تنها زندگی کرده باشند، زن میتواند به همین دلیل درخواست طلاق دهد.

در عقد نامه دوازده شرط وجود دارد که اگر مرد به هر دلیلی از انجام آنها امتناع کند، دلیل موجهی برای درخواست طلاق توسط زن خواهد بود. دقت کنید که این مورد نکات ظریفی دارد و ممکن است شما از آنها مطلع نباشید. لذا قبل از درخواست طلاق به این علت، با وکیل مشورت کنید.

مشورت با وکیل

یکی از راه هایی که خیال شما را از بابت نتیجه کار راحت میکند، مشورت با وکیل است. جهت دسترسی راحت برای مشاوره با خانم وکیل نسرین جعفری، روی لینک کلیک کنید و یا با شماره های 09126392845 یا 02636517617 تماس بگیرید.

علاوه بر این، در همین صفحه میتوانید درباره طلاق توافقی در کانادا، پشیمانی زوجه از طلاق توافقی، مضرات طلاق توافقی و عده طلاق توافقی اطلاعات مفیدی کسب کنید. برای دسترسی راحت به مقالات روی آنها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سیزده =

09126392845