بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401

طلاق توافقی بدون وکیل
طلاق توافقی بدون وکیل
آگوست 10, 2022
مضرات طلاق توافقی
مضرات طلاق توافقی
آگوست 20, 2022
نمایش همه

بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401

بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401

طلاق توافقی نیز مانند تمامی موضوعات دیگر ممکن است در طول سال های مختلف دچار تغییراتی شود. قوانین جدید وضع شود و شرایط و مراحل گوناگونی داشته باشد.

لذا لازم است هرگاه خواستید اقدام به این کار کنید، از بخشنامه ها و قوانین جدید آگاه باشید تا دچار سردرگمی نشوید و از طرفی در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسید.

جهت آشنایی با قوانین و بخشنامه جدید طلاق توافقی این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

طلاق توافقی

بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401 چیست؟

یکی از جدید ترین قوانینی که در این باره وضع شده است که البته به حدود چهار سال پیش بازمیگردد، اجباری شدن جلسات مشاوره است. تا قبل از آذر 1397، جلسات مشاوره برای طلاق توافقی اجباری نبود اما پس از آن زوجین موظف اند برای ادامه روند، تعدادی جلسه مشاوره اجباری را پشت سر بگذارند و پس از آن برگه عدم انصراف از طلاق را نیز دریافت کنند.

تعداد جلسات مشاوره برای همه زوج ها یکسان نیست و ممکن است کم یا زیاد شود. اما در حالت کلی تمامی زوجین باید حداقل 4 با 5 جلسه مشاوره را شرکت کنند.

برگه گواهی عدم انصراف از طلاق نیز باید حتما در سامانه ثبت شود و پیامک ثبت آن را دریافت کنید. در غیر این صورت برگزاری جلسه دادرسی بی فایده خواهد بود.

علاوه بر جلسات مشاوره اجباری، پس از وضع قوانین جدید نیاز است برای وقت دهی از دادگاه و تشکیل جلسه دادرسی، در سامانه طلاق ثبت نام کنید و ابتدای کار را به صورت اینترنتی پیش ببرید.

بخشنامه جدید طلاق توافقی

نکات تکمیلی:

  • برای پیشرفت سریع کار ها و عدم اشتباه در روند کار توصیه میشود یک وکیل برای ان کار بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسید. اما اگر میخواهید طلاق توافقی بدون وکیل بگیرید، پیشنهاد میکنیم روی لینک کلیک کنید و مقاله مربوطه را در سایت نسرین جعفری مطالعه کنید.
  • به خاطر داشته باشید که برای انجام سریع کارها، تمام توافقات لازم را پیش از برگزاری جلسه دادرسی انجام دهید. در این باره نیز در مقاله وکالت طلاق توافقی بیشتر بخوانید.
  • زمان دقیقی برای انجام کل پروسه تخمین زده نشده است. زیرا تعداد جلسات مشاوره هر زوج و فاصله بین هر جلسه مشاوره متفاوت است. اما پس از برگذاری جلسه دادرسی و مراجعه به دفتر طلاق حداقل ده روز زمان را در نظر داشته باشید.
  • در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

09126392845
02636517617

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

09126392845