مضرات طلاق توافقی

بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401
بخشنامه جدید طلاق توافقی 1401
آگوست 10, 2022
پشیمانی زوجه از طلاق توافقی
پشیمانی زوجه از طلاق توافقی
آگوست 25, 2022
نمایش همه

مضرات طلاق توافقی

مضرات طلاق توافقی

طلاق توافقی مانند تمام موضوع ها و تصمیمات دیگر زندگی فواید و مضرات مختص خودش را دارد. جهت آشنایی با انواع مضرات طلاق توافقی و نحوه پیشگیری از آنها این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

دانستن مضرات این نوع جدایی می تواند تاثیر بسزایی روی تصمیم گیری صحیح داشته باشد. سعی کنید برای اقدام به انجام این کار به اندازه کافی فکر کنید. تمام جوانب را در نظر بگیرید و از گرفتن تصمیم های عجولانه خودداری کنید.

مضرات طلاق توافقی چیست؟

بزرگترین عیب طلاق توافقی این است که روند سریعی دارد. شاید در ابتدا فکر کنید این موضوع یکی از بزرگترین مزایای طلاق توافق است. اما این را در نظر بگیرید که طلاق و جدایی پس از مدتی زندگی مشترک اصلا کار ساده ای نیست و از آنجایی که همه مراحل به سرعت پیش میروند، شما فرصت زیادی برای فکر کردن و تصمیم گیری مجدد نخواهید داشت.

پروسه طلاق توافقی خصوصا با داشتن وکیلی ماهر و کاربلد به سرعت سپری میشود و تا شما به خودتان بیایید صیغه طلاق جاری شده و شما در همان لحظه به این فکر خواهید کرد که آیا از تصمیم خود راضی هستند؟ آیا نیازی به فکر کردن بیشتر نبود؟ آیا در آینده نیز از تصمیم خود پشیمان نخواهید شد؟

مضرات طلاق توافقی چیست؟

لذا لازم است قبل از اقدام برای طلاق توافقی تمام جوانب را در نظر بگیرید و از تصمیم خود مطمئن باشید زیرا در حین پروسه دیگر مجال فکر کردن مجدد ندارید.

وکیل شما میتواند با قانع کردن قاضی، جلسه های مشاوره اجباری شما را کنسل کند و در این صورت نیز شما دیگر در حین پروسه همسر خود را مقالات نخواهید کرد. همین ملاقات کوچک میتواند تصمیم شما را عوض کند. از طرفی به دلیل عدم انجام جلسه های مشاوره، شما مشکل زندگی خود را با فردی متخصص در میان نگذاشته اید. چه بسا آن مشکل حل شدنی بود و تصمیم شما برای طلاق عوض میشد.

طی جلسات دادگاه، هیچ نیازی به حضور زوجین در دادگاه نیست و این مساله نیز نوعی عیب محسوب میشود.

از دیگر مضرات طلاق توافقی میتوان به این مورد اشاره کرد که در این تصمیم، زوجه حق درخواست تمامی مهریه خود را ندارد و حتما باید بخشی از آن را ببخشد. لذا عدم دریافت مهریه به صورت کامل در طلاق توافقی نیز یکی از ضرر های این تصمیم برای زوجه است.

طلاق توافقی چه مضراتی دارد؟

طلاق توافقی چه عیب هایی دارد؟

برخی از مضراتی که در بالا گفته شد بین تمامی انواع طلاق مشترک است اما تعداد دیگری از آنها مختص طلاق توافقی است. شما باید قبل از تصمیم به این کار انواع مضرات و معایب آن را در نظر بگیرید تا در آینده از تصمیم خود پشیمان نشوید.

جهت اطلاع از نحوه مطالبه نفقه و مطالبه مهریه و اطلاع از اینکه طلاق توافقی چقدر طول میکشد و همچنین وکالت طلاق توافقی در سایت نسرین جعفری روی لینک ها کلیک کنید.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.

09126392845
02636517617

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 6 =

09126392845