سوالات قاضی در دادگاه طلاق توافقی

رجوع بعد از طلاق توافقی
رجوع بعد از طلاق توافقی
اکتبر 17, 2022
نحوه مطالبه نفقه
نحوه مطالبه نفقه توسط زوجه
نوامبر 20, 2022
نمایش همه

سوالات قاضی در دادگاه طلاق توافقی

سوالات قاضی در دادگاه طلاق توافقی

سوالات قاضی در دادگاه طلاق توافقی چه سوالاتی هستند؟

آیا قاضی از همه یک سری سوالات مشابه میپرسد یا سوالات هر فرد با توجه به شرایط شان متلفاوت است؟

برای پاسخ به این سوالات این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

سوالات قاضی در دادگاه طلاق توافقی را چگونه پاسخ دهیم؟

هنگام جلسه دادرسی برای تصمیم به طلاق توافقی و رای نهایی قاضی، پاسخ شما به سوالات و نحوه دفاع از خود و بیان تمام واقعیت ها و شرایط شما به صورت واضح، تاثیر مستقیمی روی را دادگاه خواهد داشت. لذا خوب است قبل از برگزاری جلسه دادگاه خود را برای پاسخ به سوالات آماده کنید.

معمولا سوالات اولیه قاضی در این جلسه مربوط به اطلاعات ازدواج است. اینکه چند سال است ازدواج کردید و اینکه آیا در یک خانه مشترک زندگی میکند و یا تعداد فرزندان و اطلاعات آنها.

در ادامه سوالات جدی تر خواهد شد و یکی از مهم ترین سوالات که نحوه پاسخ شما به آن میتواند تاثیر مستقیم روی رای دادگاه خواهد داشت، در رابطه با علت طلاق خواهد بود. برای پاسخ به این سوال شما باید بتوانید قاضی را قانع کنید که ادامه زندگی برای شما و همسرتان دشوار است و حتی پس از گذراندن جلسات مشاوره اجباری پیش از برگزاری دادگاه، تمایلی به زندگی مجدد با همسرتان ندارید.

چون نوع طلاق شما توافقی است، هرچه بیشتر بتوانید درباره توافقات و تصمیمات مشترکی که با همسرتان گرفته اید صحبت کنید. و روی این صحبت تاکید کنید که طلاق شما کاملا توافقی است و هر دوی شما روی این تصمیم نظر مشترک دارید، قاضی سریع تر حکم طلاق شما را صادر خواهد کرد.

در برخی جلسات دادگاه ممکن است نیاز باشد کسی از آشنایان و نزدیکان شما به عنوان داور یا شاهد در دادگاه حضور پیدا کند. خوب است قبل از برگزاری جلسه دادگاه با ایشان صحبت کرده و ایشان را نیز در جریان تصمیمات و شرایط موجود خود بگذارید تا صحبت های ایشان نیز مورد اعتماد قاضی قرار بگیرد.

سوالات بعدی درباره حقوق زوجه مانند نفقه، مهریه یا اجرت المثل خواهد بود که از زوج پرسیده میشود. سوال به این منظور خواهد بود که آیا زوج قبلا آنها را پرداخت نموده است و یا آیا قصدی برای پرداخت آنها دارد یا خیر.

در ادامه درباره تنصیف اموال مرد سوال میشود و شرایط آن سنجیده میشود. در انتها نیز از طرفین پرسیده میشود که آیا تصمیم آنها برای انجام طلاق توافقی قطعی است یا خیر.

چگونه به سوالات قاضی در دادگاه طلاق توافقی پاسخ دهیم؟

مهم ترین نکته ای که باید در این باره در نظر داشته باشید. این است که پاسخ شما باید کاملا مستند و با ارائه مدرک صورت بگیرد. تا قابل قبول باشد. لذا برای تمامی حرف های خود سند و مدرک داشته باشید. برای مثال برای پاسخ به سوالات اولیه درباره اطلاعات ازدواج، شما میتوانید از عقد نامه خود و یا شناسنامه ها به عنوان مدرک معتبر استفاده کنید.

برای پاسخ به سوالات از زیاده گویی و صحبت درباره موضوعات جانبی و حاشیه ای پرهیز کنید. چراکه زمان پاسخگویی شما به سوالات محدود خواهد بود و ممکن است قبل از پاسخ به سوال اصلی وقت شما تمام شود.

در نهایت برای پاسخ به آخرین سوال قاضی که در باره قطعی بودن تصمیم شما برای جدایی است نیز با قاطعیت پاسخ دهید. چراکه هرگونه شک و تردید و ابهام میتواند روی تصمیم قاضی تاثیر بگذارد و نظر ایشان را کاملا برگرداند.

در انتها در نظر داشته باشید که اگر وکیل با تجربه و ماهری در این زمینه داشته باشید، ایشان میتوانند برای تمامی سوالات قاضی پاسخ مناسبی داشته باشند. و روند طلاق شما را بسیار تسریع کنند.

برای مشاوره و راهنمایی بیشتر میتوانید با خانم نسرین جعفری تماس بگیرید.

علاوه بر این شما میتوانید انواع مقالات مانند طلاق توافقی بدون وکیل، نمونه وکالت نامه به وکیل دادگستری برای طلاق توافقی و رجوع پس از طلاق توافقی را در این سایت مطالعه کنید.

09126392845
02636517617

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

09126392845